Nytt boktips!

 Mari Jungstedt - I denna stilla natt. En svensk deckar författarinna, eller som det är på modet att säga nu, en av de svenska deckardrottningarna. Jag tänker absolut inte ge mej in i debatten att utse 1. Jag älskar svenska deckar författarinor! Mari har under några år(?) syns i TV4s eftermiddags show "Förkväll".  

Det är nog andra boken av Mari Jungstedt om Kriminalkommersarie Anders Knutas, som jag läser. Så nu har jag läst nr 3 och 2i serien, bra gjort. Rekomendrar nog att läsa dem i rätt ordning. Just denna bok fick man köpa med som bilaga till Expressen tidigare i sommar. Boken har alla ingredienser som behövs för att skapa en spännande och underhållande stämmning. Handlingen utspelas på Gotland och handlar om några fall som Visby-polisen ska lösa.

Så här ser serien ut:
Den du inte ser (juni 2003)
I denna stilla natt (september 2004)
Den inre kretsen (september 2005)
Den döende dandyn (september 2006)

Helt klart värd att läsa!

http://www.marijungstedt.se/


Kommentarer
Postat av: Kristina

Då vet jag vad jag ska läsa nästa gång:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback