Anna Jansson

under julledigeheterna läste jag de två sista böckerna i serien om Maria Wern som Anna Jansson har skrivit. Jag har verkligen uppskattat alla dessa böcker, de handlar om Maria Wern som är kriminalinspektör i den lilla staden Kronviken, så vitt jag vet är denna stad fiktiv. Varje bok har olika aktuella teman.
Under jul läste jag "Drömmar ur snö" och "Främmande fågel".
"Drömmar ur snö" handlar om unga flickors internetanvändande och de faror som faktiskt finns där ute.  
Och "Främmande fågel" handlar om det alltid så aktuella fågelinfluensan som verkar dyka upp både här och där i världen mest varje dag.
Jag tycker att böckerna är lättlästa, och man lägger inte gärna ifrån sej dem, utan det blir lätt att man streckläser dem rakt igeom.. och då tar de tyärr slut för fort! Precis som alla andra bra böcker..

Anna Jansson har en hemsida som du hittar på denna adress:
www.thriller.nu

Läs serien om Maria Wern från fösta till sista bok!

2000 "Stum sitter guden"
2001 "Alla de stillsamma döda"
2002 "Må döden sova"
2003 "Silverkronan"
2004 "Drömmar ur snö"
2005 "Svart fjäril"
2006 "Främmande fågel"


Kommentarer
Postat av: grret

Tack för att du skrev om dessa böcker, har funderat på att läsa nå av anna jansson men inte kommit mig för än. men nu kanske det blir av! ska leta efter stum sitter guden på mitt biblotek.

2007-01-23 @ 15:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback