Bortom sanningen av Anne Holt.

Här kommer ett deckartips: "Bortom sanningen" är den 7 i raden deckare om Hanne Wilhelmsen, dock den första som jag läser. Jag gillade boken, skriven av norske Anne Holt, skarp och ska nog ta och leta upp fler i samma serie.

Av nån anledning så gillar jag deckare där huvudpersonen jobbar på sjukhus, är journalist eller polis. I denna bok är hon Polis till yrket. Självklart innehåller boken ett groteskt mord, en knackig familjerelation och en stark kvinna i huvudrollen.. Men det är sånt som jag gillar!

Mordet i boken tar sin plats i överklassen och ska därför lösas snabbast möjligt.. Det innebär många poliser inblandade och många viljor och sätt att lösa problem. Läsvärd och underhållande bok!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback